NBA-news

marți, 17 mai 2016

Logan. Injectie benzina.Probleme relanti

Logan. Reglare ralanti
RALANTI-UL ESTE PREA SCAZUT
1.Controlati functionarea reglarii imbogatirii.
2.Curatati circuitul de alimentare cu aer (cutie clapeta fluture...) deoarece este probabil infundat.
3.Controlati nivelul de ulei motor.
4.Controlati jocul supapelor si calajul distributiei.
5.Controlati aprinderea.
6.Controlati injectoarele.
7.Daca toate aceste puncte sunt corecte, inlocuiti motorul de reglare ralanti.
RALANTI-UL ESTE PREA RIDICAT 1.Controlati nivelul de ulei.
2.Controlati functionarea corespunzatoare a senzorului de presiune.
3.Controlati igiena conductelor legate la colector.
4.Controlati electrovanele comanda pneumatica.
5.Controlati garniturile colector.
6.Controlati garniturile cutiei clapeta fluture.
7.Controlati etanseitatea amplificatorului de franare.
8.Controlati prezenta ajutajelor in circuitul de reaspirare a vaporilor de ulei.
9.Controlati jocul supapelor si calajul distributiei.
10.Daca toate aceste puncte sunt corecte, inlocuiti motorul de reglare ralanti.
Extrase din -Logan-Manual de reparatii

Logan. Dignosticare automobil

Logan. Probleme de pornire
1.Controlati daca demarorul functioneaza bine.
2.Controlati sa existe intr-adevar benzina (joja de carburant in pana).
Controlati carburantul sa fie bine adaptat.
3.Controlati sa nu existe Durituri stranse (mai ales dupa o demontare).
4.Controlati starea filtrului de benzina. Controlati starea rezervorului.
5.Controlati ca aerisirea rezervorului sa nu fie astupata.
6.Controlati calajul distributiei. Controlati vana de reglare ralanti.
7.Emiteti mici socuri pentru a debloca vana.
Debransati conducta care leaga electrovana de purjare a absorbantului de vapori
de benzina la colectorul de admisie. Astupati conducta pentru a nu crea priza de aer.
Daca nu mai exista perturbare, purjarea absorbantului de vapori de benzina este cauza.
8.Controlati starea bujiilor si a bobinelor de aprindere.
Controlati ca aceste elemente sa fie bine adaptate la vehicul.
9.Controlati compresiile motorului.
10.Controlati starea volantului motor.
11.Controlati alimentarea electrica a pompei de benzina.
Controlati functionarea corespunzatoare a senzorului de soc.
12.Controlati calajul distributiei.
Extrase din -Logan-Manual de reparatii

marți, 23 februarie 2016

<H2><U><b>Ochelari de noapte pentru şoferi</b></U></H2>

Ochelari de noapte pentru şoferi

Este o concepţie greşită că ochelarii polarizaţi de culoare galbenă sunt benefici pentru conducerea pe timp de noapte. Ideea care se vehiculează este că ochelarii cu lentilele galbene sau de culoarea chihlimbarului, reduc strălucirea orbitoare a farurilor şi îmbunătăţesc contrastul. În realitate, când conducem noaptea, în condiţii deja de vizibilitate limitată, orice ecranare reduce cantitatea de lumina ce ajunge la ochi, micsorand vizibilitatea. Problema devine şi mai gravă atunci când cel ce poartă astfel de ochelari trăieşte cu ideea că vede mai bine, în realitate el vede mai slab. „S-a demonstrat că lentilele galbene ale ochelarilor de noapte pentru şoferi, nu aduc nici un beneficiu abilităţii de a vedea pe timp de noapte. Ei sunt cu atât mai periculoşi cu cât dau şoferului impresia că vede mai bine, lucru pe care nimeni nu l-a putut demonstra până acum.” Studiile arată că de fapt diminuează vizibilitatea şi întârzie revenirea după orbirea produsă de faruri. Mulţi promotori au susţinut nefondat că nuanţa chihlimbarului ar îmbunătăţi vederea pe timp de noapte. Ei au angajat solicitări în masă, de obicei, prin e-mail. ”The Federal Trade Commission” a introdus o reglementare corectă: aceste practici sunt ilegale atât timp cât nu se demonstrează performanţele pretinse.” Forensic Aspects of Vision and Highway Safety", Merrill J. Allen, O.D., Ph.D., Et al.
Lentilele galbene pot fi eficiente pentru ceaţă sau cer înnorat pe timp de zi, dar nu sunt eficiente împotriva orbirii farurilor şi nu ar trebui purtaţi pe timp de noapte. Dacă lumina de la farurile din sens opus e o problema, atunci primul pas ar fi un consult medical. Ar putea fi un semn de cataractă sau de alte disfuncţii ale ochiului. „Aşa numiţii ochelari de condus pe timp de noapte au în general lentilele de nuanţa chihlimbarului meniţi să reducă orbirea produsă de faruri. În timp ce pot face şoferul să se simtă mai comfortabil, reduc vizibilitatea pe porţiunile mai întunecate ale şoselei.”- - Sunglass Association of America.
Cea mai bună soluţie pentru conducerea pe timp de noapte sunt ochelarii cu lentile transparente cu strat AR (anti-reflex). Stratul AR(anti-reflex), este benefic pentru că reduce strălucirea excesivă a luminii produsă de faruri şi măreşte transmitanta luminii prin lentile. Este important de notat că, pentru un şofer care uzual nu poartă ochelari, ochelarii transparenţi cu AR nu cresc vizibilitatea pe timp de noapte, ei pot doar să corecteze aberaţiile induse de utilizarea ochelarilor. Pentru o vizibilitate optimă pe timp de noapte:
- Examinare medicală periodică
- Purtaţi dioptriile prescrise
- Utilizaţi ochelari cu strat AR
- Lentilele trebuie să fie curate
- Parbrizul trebuie să fie curat
Traducere din : http://www.laramyk.com/resources/education/dispensing/the-dangers-of-night-driving-glasses/

luni, 1 februarie 2016

luni, 18 ianuarie 2016

automobildrivers-club: Aerisire sistem de franare- Volvo

automobildrivers-club: Aerisire sistem de franare- Volvo: Sistemul de franare-Volvo Toate modelele   utilizeaza   frane   cu disc   fata şi spate   cu 3   marci   de   etriere :   ATE , Bendix   ...

sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Aerisire sistem de franare- Volvo


Sistemul de franare-Volvo
Toate modelele utilizeaza frane cu disc fata şi spate cu 3 marci de etriere: ATE,Bendix (DBA) si Girling.
Sistemul de franare(de serviciu) este dublu- circuit in tandem, hidraulic.
Aerisirea sistemului de franare
Nota: Folositi numai lichid de frana DOT4.
Umpleti  rezervorul pompei de frana la semnul  maxim. Purjati  sistemul  de franare  secvential. Dupa aerisirea sistemului  de franare apasati puternic  pedala de frana. Cursa pedalei de frana un trebuie sa fie mai mare de 40mm. Daca aerul este inca prezent  in sistem se repeta procedura de purjare(Se apasa pedala de frana cu purjoarele inchise si se tine pedala apasata.Se deschid purjoarele rand pe rand, incepand cu traseul cel mai indepartat al circuitui de franare.Se purjeaza lichidul de frana roata cu roata. Pedala de frana se tine apasata pana cand purjorul rotii respective se inchide din nou.Se verifica periodic nivelul lichidului de frana din rezervorul pompei).
Traducere din “Volvo-manual de reparatii”.

Bloguri, Bloggeri si Cititori

marți, 29 noiembrie 2011

Tipuri de lichid de frana

    Sunt trei tipuri de lichid de frana de larga utilizare: DOT3, DOT4 si DOT5. DOT 3 si DOT4 sunt pe baza de glicol, iar DOT5 pe baza de silicon. 
Principala diferenta este ca prímele doua sunt higroscopice, pe cand DOT5 nu este.
   Punctul de fierbere este o característica principala a lichidului de frana. Lichidele sunt incompresibile, dar daca se atinge punctul de fierbere, lichidul se transforma in gaz si astfel se pierde capacitatea de transmitere a fortei in circuitul hidraulic de franare. Asta reduce sau anuleaza capacitatea de franare. Asta poate sa apara de exemplu la conducerea pe serpentine, unde frainile sunt intens folosite. DOT 3 si DOT4 fiind higroscopice, absortia voporilor de apa scade punctul de fierbere. De aceea capacul rezervorului de frana trebuie bine inchis iar bidoanele de lichid trebuie inchise ermetic.
   DOT5 nu este higroscopic deci, din punctul de vedere al absortiei vaporilor de apa, punctul de fierbere ramane stabil, dar daca apa din alte surse intra in rezervorul de lichid de frana, va forma pungi de apa, care va coroda sistemul de franare.
  DOT3 si DOT4 ataca vopseua, deci trebuie evitat contactul cu suprafata masinii.
Este interzis amestecul de tipuri diferite de lichid de frana, care reactionand intre ele provoaca coroziunea sistemului de franare.