Logan. Reglare ralanti
RALANTI-UL ESTE PREA SCAZUT
1.Controlati functionarea reglarii imbogatirii.
2.Curatati circuitul de alimentare cu aer (cutie clapeta fluture...) deoarece este probabil infundat.
3.Controlati nivelul de ulei motor.
4.Controlati jocul supapelor si calajul distributiei.
5.Controlati aprinderea.
6.Controlati injectoarele.
7.Daca toate aceste puncte sunt corecte, inlocuiti motorul de reglare ralanti.
RALANTI-UL ESTE PREA RIDICAT
1.Controlati nivelul de ulei.
2.Controlati functionarea corespunzatoare a senzorului de presiune.
3.Controlati igiena conductelor legate la colector.
4.Controlati electrovanele comanda pneumatica.
5.Controlati garniturile colector.
6.Controlati garniturile cutiei clapeta fluture.
7.Controlati etanseitatea amplificatorului de franare.
8.Controlati prezenta ajutajelor in circuitul de reaspirare a vaporilor de ulei.
9.Controlati jocul supapelor si calajul distributiei.
10.Daca toate aceste puncte sunt corecte, inlocuiti motorul de reglare ralanti.
Extrase din -Logan-Manual de reparatii
Automobil, intretinere, reparatii,sport, tehnica, e-books, mecanica, gestiune electronica motoare, software specific auto, Logan, Opel, distributie Logan, Logan diesel, bujii, calculator bord
marți, 17 mai 2016
Logan. Probleme de pornire
1.Controlati daca demarorul functioneaza bine.
2.Controlati sa existe intr-adevar benzina (joja de carburant in pana).
Controlati carburantul sa fie bine adaptat.
3.Controlati sa nu existe Durituri stranse (mai ales dupa o demontare).
4.Controlati starea filtrului de benzina. Controlati starea rezervorului.
5.Controlati ca aerisirea rezervorului sa nu fie astupata.
6.Controlati calajul distributiei. Controlati vana de reglare ralanti.
7.Emiteti mici socuri pentru a debloca vana.
Debransati conducta care leaga electrovana de purjare a absorbantului de vapori
de benzina la colectorul de admisie.
Astupati conducta pentru a nu crea priza de aer.
Daca nu mai exista perturbare, purjarea absorbantului de vapori de benzina este cauza.
8.Controlati starea bujiilor si a bobinelor de aprindere.
Controlati ca aceste elemente sa fie bine adaptate la vehicul.
9.Controlati compresiile motorului.
10.Controlati starea volantului motor.
11.Controlati alimentarea electrica a pompei de benzina.
Controlati functionarea corespunzatoare a senzorului de soc.
12.Controlati calajul distributiei.
Extrase din -Logan-Manual de reparatii
marți, 23 februarie 2016
Ochelari de noapte pentru şoferi
Ochelari de noapte pentru şoferi
Este o concepţie greşită că ochelarii polarizaţi de culoare galbenă sunt benefici pentru conducerea pe timp de noapte. Ideea care se vehiculează este că ochelarii cu lentilele galbene sau de culoarea chihlimbarului, reduc strălucirea orbitoare a farurilor şi îmbunătăţesc contrastul. În realitate, când conducem noaptea, în condiţii deja de vizibilitate limitată, orice ecranare reduce cantitatea de lumina ce ajunge la ochi, micsorand vizibilitatea. Problema devine şi mai gravă atunci când cel ce poartă astfel de ochelari trăieşte cu ideea că vede mai bine, în realitate el vede mai slab. „S-a demonstrat că lentilele galbene ale ochelarilor de noapte pentru şoferi, nu aduc nici un beneficiu abilităţii de a vedea pe timp de noapte. Ei sunt cu atât mai periculoşi cu cât dau şoferului impresia că vede mai bine, lucru pe care nimeni nu l-a putut demonstra până acum.” Studiile arată că de fapt diminuează vizibilitatea şi întârzie revenirea după orbirea produsă de faruri. Mulţi promotori au susţinut nefondat că nuanţa chihlimbarului ar îmbunătăţi vederea pe timp de noapte. Ei au angajat solicitări în masă, de obicei, prin e-mail. ”The Federal Trade Commission” a introdus o reglementare corectă: aceste practici sunt ilegale atât timp cât nu se demonstrează performanţele pretinse.” Forensic Aspects of Vision and Highway Safety", Merrill J. Allen, O.D., Ph.D., Et al.Lentilele galbene pot fi eficiente pentru ceaţă sau cer înnorat pe timp de zi, dar nu sunt eficiente împotriva orbirii farurilor şi nu ar trebui purtaţi pe timp de noapte. Dacă lumina de la farurile din sens opus e o problema, atunci primul pas ar fi un consult medical. Ar putea fi un semn de cataractă sau de alte disfuncţii ale ochiului. „Aşa numiţii ochelari de condus pe timp de noapte au în general lentilele de nuanţa chihlimbarului meniţi să reducă orbirea produsă de faruri. În timp ce pot face şoferul să se simtă mai comfortabil, reduc vizibilitatea pe porţiunile mai întunecate ale şoselei.”- - Sunglass Association of America.
Cea mai bună soluţie pentru conducerea pe timp de noapte sunt ochelarii cu lentile transparente cu strat AR (anti-reflex). Stratul AR(anti-reflex), este benefic pentru că reduce strălucirea excesivă a luminii produsă de faruri şi măreşte transmitanta luminii prin lentile. Este important de notat că, pentru un şofer care uzual nu poartă ochelari, ochelarii transparenţi cu AR nu cresc vizibilitatea pe timp de noapte, ei pot doar să corecteze aberaţiile induse de utilizarea ochelarilor. Pentru o vizibilitate optimă pe timp de noapte:
- Examinare medicală periodică
- Purtaţi dioptriile prescrise
- Utilizaţi ochelari cu strat AR
- Lentilele trebuie să fie curate
- Parbrizul trebuie să fie curat
Traducere din : http://www.laramyk.com/resources/education/dispensing/the-dangers-of-night-driving-glasses/