NBA-news

marți, 29 noiembrie 2011

Tipuri de lichid de frana

    Sunt trei tipuri de lichid de frana de larga utilizare: DOT3, DOT4 si DOT5. DOT 3 si DOT4 sunt pe baza de glicol, iar DOT5 pe baza de silicon. 
Principala diferenta este ca prímele doua sunt higroscopice, pe cand DOT5 nu este.
   Punctul de fierbere este o característica principala a lichidului de frana. Lichidele sunt incompresibile, dar daca se atinge punctul de fierbere, lichidul se transforma in gaz si astfel se pierde capacitatea de transmitere a fortei in circuitul hidraulic de franare. Asta reduce sau anuleaza capacitatea de franare. Asta poate sa apara de exemplu la conducerea pe serpentine, unde frainile sunt intens folosite. DOT 3 si DOT4 fiind higroscopice, absortia voporilor de apa scade punctul de fierbere. De aceea capacul rezervorului de frana trebuie bine inchis iar bidoanele de lichid trebuie inchise ermetic.
   DOT5 nu este higroscopic deci, din punctul de vedere al absortiei vaporilor de apa, punctul de fierbere ramane stabil, dar daca apa din alte surse intra in rezervorul de lichid de frana, va forma pungi de apa, care va coroda sistemul de franare.
  DOT3 si DOT4 ataca vopseua, deci trebuie evitat contactul cu suprafata masinii.
Este interzis amestecul de tipuri diferite de lichid de frana, care reactionand intre ele provoaca coroziunea sistemului de franare.

miercuri, 23 noiembrie 2011

Caroserie- intretinere




Intretinere caroserie



Caroserie -cum se curata excrementele de pasari
     Excrementele de pasari sunt foarte acide si abrazive.
Cea mai buna metoda de a le indeparta este sa le inmuiati cu apa in prima faza, eventual cu cateva picaturi de sapun diluate si apoi indepartate cu jet de apa.
Urmele lasate pe suprafata de excremente pot fi indepartate prin polisare, urmata de ceruire.Este recomandata indepartarea imediata a excrementelor, inainte de a lasa urme in vopsea.

Traducere din http://www.samarins.com/maintenance/bodymain.html#droppings


Polisare-instructiuni

1.Spalati masina afara in lumina soarelui.
2.Cititi cu atentie instructiunile substantei de polisat. Unele substante lasa urme pe suprafete de plastic, altele se aplica doar intr.-un anumit interval de temperatura.
3.Lucrati doar pe o singura portiune de suprafata la o aplicare.
4.Aplicati o pata de 2-3 cm de pasta de polisat pe o laveta de bumbac 100%.
5.Executati o miscare circulara pe suprafata de polisat, manual sau cu o masina speciala.
5.Lasati sa se usuce suprafata polisata (incomplet lustruita).
6.Lustruiti suprafata respectiva la final, utilizand laveta de bumbac 100% complet uscata.
7.Incepeti sa lucrati o alta suprafata a masinii.

Traducere din http://www.ehow.com/how_1329_polish-ar.html



Director SEO
Bloguri, Bloggeri si Cititori

miercuri, 2 noiembrie 2011

Logan. Probleme de rulare

Logan. Probleme de rulare
Mers bruscat la accelerare, intreruperi
1.Controlati ca filtrul de aer sa nu fie deformat.
2.Controlati sa existe intr-adevar benzina (joja de carburant in pana). Controlati carburantul sa fie bine adaptat.
3.Controlati sa nu existe Durituri stranse (mai ales dupa o demontare). Controlati starea filtrului de benzina.
4.Controlati starea rezervorului.
5.Controlati ca aerisirea rezervorului sa nu fie astupata.Debransati conducta care leaga electrovana de purjare a absorbantului de vapori de benzina la colectorul de admisie. Astupati conducta pentru a nu crea priza de aer.
Daca nu mai exista perturbare, purjarea absorbantului de vapori de benzina este cauza.Controlati starea bujiilor si a bobinelor de aprindere.
Controlati ca aceste elemente sa fie bine adaptate la vehicul. 6.Controlati ca linia de esapament sa nu fie astupata si catalizatorul sa nu fie colmatat.
7.Controlati colectorul de esapament sa nu curga.
8.Controlati, cu ajutorul jojei de ulei, ca nivelul sa nu fie prea ridicat.
9.Controlati ca amplificatorul de franare sa nu curga (zgomot).
10.Controlati starea colectorului de admisie.
11.Controlati cutia clapeta fluture sa nu fie infundata.
12.Controlati compresiile motorului.
13.Controlati ca etrierele, tamburii si rulmentii sa nu fie gripati. Controlati ca pneurile sa nu fie subumflate.
14.Controlati starea volantului motor.
15.Controlati ca racirea sa fie eficace.
Extrase din -Logan-Manual de reparatii

Bloguri, Bloggeri si Cititori

sâmbătă, 28 mai 2011

JOGGING

Jogging. Este unul din cele mai sanatoase sporturi. Intareste musculatura, sistemul cardiovascular, arde caloriile.
Cum sa incepem. Cei  care nu au antrenament pot alterna 1-2 minute jogging cu 1-2 minute de mers. Pentru inceput puteti incerca sa faceti jogging intre 10 si 20 minute. Mariti timpul gradat pana la 30-45 minute. Consultati inainte de toate medicul daca nu ati facut efort fizic de mult timp sau aveti restrictii de sanatate.
Faceti o mica repriza de incalzire de 10 minute inainte de jogging, practicand un mers energic. La final, practicati intinderi ale membrelor, in special pentru picioare,  insotite de exercitii de relaxare si respiratie.
Viteza ideala care trebuie practicata la jogging este cea in care poti face conversatie cu cineva. Nu practicati un ritm prea alert sau prea incet.
Ideal este sa faci jogging de 3-4 ori pe saptamana cate 30-45 min.
Tineti spatele drept, abdomenul supt, umerii relaxati. Rulati pe toata talpa piciorului. Nu tineti pumnii stransi, mainile trebuie sa fie relaxate. Respirati profund si constant.
Alergati pe cat posibil pe iarba. Socurile vor fi mai bine absorbite. Schimbati traseul din cand in cand, pentru a nu interveni plictiseala.

sâmbătă, 21 mai 2011

Cum recunoastem argintul de calitate

Cum recunoastem argintul si calitatea lui.
1. Uitati-va dupa marca, folosind o lupa. Majoritatea pieselor “sterling silver” sunt marcare. Puteti vedea .950 sau .900 sau “sterling”. Daca vedeti .900, nu e “sterling silver”, dar e un argint bun. Daca e .800 e un argint de calitate mai slaba, provenit de regula din Germania si din tari europene. Piesele provenite din Thailanda sunt marcate cu “Thai” sau “Thailand”, cu “SR” sau cu alte doua initiale. Piesele provenite din Mexic sunt marcate cu un vultur care are inscriptionat si orasul in care a fost fabricat. Sunt marcate si cu “plata” si  sunt “sterling silver”. Piesele provenite din America mai folosesc marcajul .925 si sunt din argint de calitate. Piesele provenite din Anglia au marci care arata anul, locul fabricatiei si puritatea argintului.
2.Urmele lasate de argintul de calitate cand sunt sterse de o laveta sunt de culoare neagra.
3.Bijuteriile din argintul de calitate au o suprafata fina.
4.Uitati-va la margini si gauri ale piesei. Nu trebuie sa vedeti diferente de nuanta ale metalului. Daca apar diferente de nuanta s-ar putea sa fie doar o placare sau acoperire cu argint.
5.Testul cu acidul nitric. Faceti o mica taietura sau gaura intr-un loc ascuns al piesei. Picurati o picatura de acid. Daca culoarea devine verde, nu este argint de calitate, are continut mare de cupru. Daca culoarea devine aurie, atunci aveti argint placat. “Sterling silver” lasa o culoare gri inchisa.
Argintul pur nu pot fi utilizat la fabricarea de bijuterii pentru ca este extrem de maleabil si, astfel, se deformeaza mult prea usor. De aceea, argintul nu este utilizat in forma pura in bijuterii. Una dintre combinatii, este argintul 925. Acesta este un amestec amestec obtinut din 92,5% argint si 7,5% cupru. Cuprul nu este intotdeauna folosit la  bijuterii si acesta poate fi inlocuit cu alte metale sau combinatii de materiale. Acest aliaj imbunatateste proprietatile mecanice, iar cuprul reprezinta doar o infima parte din aliajul de argint. Piesele din argint 925 constituie cea mai buna achizitie pentru client.
New York PHP Community Member



joi, 5 mai 2011

Reparatii auto

Logan- carte tehnica


Fiat Uno


Ford Scorpio
Daca doriti ceva mai mult-> emailjobfree@gmail.com
Va voi raspunde in timp util.

Valid Robots.txt

Bloguri, Bloggeri si Cititori

vineri, 11 martie 2011

Cuplaje mecanice

CUPLAJELE Cuplajele sunt organe de masini care asigura legatura permanenta sau intermintenta pentru transmiterea miscarii de rotatie de la un arbore la altul sau de la un organ de masina la altul. Cuplajele se pot utiliza si pentru realizarea legaturilor între un arbore si piesele montate liber pe acesta: roti dintate, roti de transmisie, roti pentru lant. Cuplajele pot servi ca elemente de siguranta (limitare de moment, turatie, sens).
Cuplajele sunt :
- cuplaje permanente(fixe si mobile), la care legatura intre cei doi arbori se intrerupe numai prin demontarea elementelor de asamblare a cuplajului. Cuplajele fixe leaga capetele arborilor fara joc.Din acasta categorie fac parte: cuplajele cu manson dintat si cu flansa. Efortul intre arbore si manson se transmite printr-o pana longitudinala sau stifturi. Materialele din care se executa mansoanele sunt de regula fonte cenusii sau alte materiale cu rezistenta mai mica decat cea a arborilor. Cuplajele cu flanse pot fi din aceeasi bucata cu arborele sau separat, legatura lor cu arborele facandu-se prin pene longitudinale. In cazul cuplajelor cu planse, suruburile de strangere sunt solicitate la forfecare, atunci cand ele sunt cuprinse in gauri calibrate sau solicitate la intindere, cand suruburile sunt cuprinse in gauri cu joc.
  Cuplajele mobile se folosesc atunci cand sunt necesare deplasari axiale, radiale sau unghiulare ale arborilor . Tipurile constructive de cuplaje mobile sunt:
1.cuplaje de frictiune
2. cuplaje cu gheare
3.cuplaje elastice
4.cuplaje flexibile
Cuplajele elastice sunt solicitate la doua socuri de torsiune si anume: -socul de viteza provocat de diferenta brusca de viteza unghiulara a arborilor care se cupleaza brusc -socul de cuplu are loc in mod normal la pornire si se exercita de catre masina motoare asupra celei antrenate.
-cuplaje intermitente, la care legatura intre cei doi arbori poate fi stabilita sau intrerupta, printr-o comanda exterioara fara a demonta cuplajul (ambreiaje).
Tipurile de cuplaje intermitente sunt: - cuplaje intermitente rigide care nu permit rotirea relativa a arborilor in timpul antrenarii. -cuplaje intermitente de frictiune care nu permit rotirea relativa a arborilor in timpul antrenarii ( permit cuplarea sau decuplarea arborilor atat in mers cat si in repaus.). Trecerea arborelui condus de la o viteza inferioara la alta superioara se face lin , fara socuri. Cuplul motor al unui automobil se transmite rotilor de rulare prin intermediul unui cuplaj intermitent (ambreiaj). Materialele din care sunt executate cuplajele de frictiune trebuie sa reziste la temperaturi ridicate, la uzare, la frecare si al actiunea chimica a lubrifiantului. Cuplurile de materiale pentru ambreiaje de frictiune sunt: fonta pe fonta, fonta pe otel, otel calit pe otel calit, otel sau fonta pe mase plastice, otel sau fonta pe ferodo, otel sau fonta pe textolit. Cuplajele intermitente rigide se utilizeaza la masini unelte, autovehicule, cat si la mecanismele torpedo ale bicicletelor
Într-un cuplaj actioneaza urmatoarele sarcini :- momentul de torsiune util care trebuie transmis;
- sarcini dinamice care se manifesta în timpul regimului tranzitoriu;- sarcini datorate jocurilor si vibratiilor.